DM for Ungdom 2015 - Indendørs

16 February 2016

GULD - SØLV - SØLV - BRONZE

til Holstebros ungdomsskytter ved dette års indendørs Danmarksmesterskaberne som blev afhold i week-enden 29 - 30. marts 2015 i Kjellerup.

Kirstine - Danskmester - dame recurve kadet
Lea - sølv - dame recurve kadet
Xandra - sølv - dame recurve mini

Christian, Kirstine, Lea - bronze recurve 18 m. hold

Holstebro Bueskytteforenings ungdomsskytter ved Indendørs DM 2015 (fra top): Noah, Kirstine og Lea - Xandra og Soley, Easmus og Christian (Signe måtte udgå under kvalifikationen om lørdagenpga. en håndledsskade) - Billede Jette Andersen.

Indendørs ungdomsmesterskaberne bød på flot skydning af Holstebro Bueskytteforenings ungdoms skytter.

Holdskydning recurve - 18m.

Efter afbud fra 2 skytter pga. brækket arm og ødelagt skulder måtte vi nøjes med at stille op med 1 hold. Det var 18 m. recurve kadet holdet bestående af Christian, Kirstine og Lea som skulle holde fanen højt for Holstebro. I semifinale mødte holdet Ålborg 1 og tabte desværre med 5 - 3 i set. Bronze finalen var mod Ålborg 2. Det blev til en klar 6 (52,52,57)- 0(45,48,41) sejr og dermed bronze for holdet.

Dame kadet recurve - 18m.

Kirstine og Lea mødte hinanden i guld finalen. Det blev en forrygende omgang skydning af de to damer som blev vundet af Kirtsine med 6 - 4. Hvor spændende det var kan ses i point scoren: Kirstine (30,27,27,30,29) mod Lea (29,28,28,28,28) hvilket giver et gennemsnit på 9,5 pr. pil til Kirstine og 9,4 pr. pil til Lea.

Herre kadet recurve - 18m.

Christian mødte Magnus fra Ålborg i kvartfinalen og tabte 6 -0.

Herre aspirant recurve 12m.

Rasmus mødte Christian fra Middelfart i bronze finalen, en spændende match hvor skyttene måtte ud i de fulde 5 runder for at finde en vinder. Christian vand runden og bronze med 6 - 4 og Rasmus måtte, trods hans flotte skydning, nøjes med den trælse 4. plads.

Dame aspirant compound 12m.

For Soley var det hendes første DM og der var mange ting som var spændende nyt, bl.a. finaleskydning. I hendes kvartfinalen mødte hun Camilla fra Roskilde. Et lille for tidelig tryk på releaset i anden set fik desværre ødelagt en flot skydning. Pilen røg ind under skiven og dermed chancen for at komme i semifinalen. Soley kæmpede dog videre og fik gang i hendes flotte skydning igen. I compound skydes der point skydning - total af 15 pile og en forbier er derfor svært at hente. Soley tabte matchen 124 - 132.

Dame mini recurve 12m.

Også for Xandra var det første gang hun stillede op til DM. Finale dagen startede med et ødelagt sigte men heldigvis havde Ulrik lige skaffet en brugt Shibuya sigte til senere brug. Det blev så lidt tideligere end forventet det kom i brug. Og sikke et godt sigte! Xandra vandt hendes kvartfinale og semifinale og fandt sig selv lige pludselig i finalen. Der mødte hun Carolina fra Lyngby som  vandt 6 - 0. Anden pladsen og sølv var Xandras.

Herre mini compound 12m.

For Noah blev endestationen ottendedels finalen mod Tore fra Lyngby. Det kørte ikke særlig godt i starten og en god slutning kunne ikke rette op på det. Noah tabte 131 - 139.

Lørdagens kvalifikationsskydning

Under lørdagens kvalifikationsskydning var det blevet til følgende placeringer:

Christian - 535 pt (6) - herre  recurve kadet

Kirstine - 537 pt. (2) - dame recurve kadet