Arena Challenge 2016

16 February 2016

Den 13. og 14. februar blev Arena Challenge for første gang afviklet I Kjellerup. Med et spændende format hvor man, udover kvalifikationsrunden, mindst skyder 6 finaleskydninger er der rigelig af udfordringer for de deltagende skytter. Fra Holstebro Bueskytteforening deltog recurve skytte Kirstine og compound skytter Ulrich, Henrik og Noah samt dommer aspiranter Ole og Jette.

Kvalifikationen forløb ganske udmærket for Holstebro skytterne. Kirstine seede som nr. 4 med 561 pt i recurve dame klassen. Ulrich, Noah og Henrik blev hhv. nr. 19, 20 og 21 i den stærk besatte herre compound klasse.

Compound herrerne kvalificerede sig ikke blandt de bedste 12 skytter og var dermed henvist til Second challange event. Her skød Ulrich sig til en 4. plads.

Kirstine kom efter de 2 indledende gruppe skydninger videre på et wildcard. I ottende dels finale mødte hun ungdomslandsholds kollega Camilla fra Midtfyn. Det blev en spændende match som Kirstine vandt på et shoot off. I semifinale mødte hun landshold-skytte Jeanette fra Århus som vandt 6 - 0. I bronze finalen gjald det landshold-skytte Anne-Marie fra Aalborg, matchen blev vundet af Kirstine med cifrene 7 - 3.

Fra venstre mod højre: Jeanette, Randi og Kirstine - billede af Jette Andersen

Også klubbens to nye dommere Ole og Jette havde en lærerig week-end. De klarede opgaven flot og uden problemer.

Bilderne fra stævnet kan ses her: LKR Foto

Det fulde resultat kan ses her: Arena Archery