Recurve testbuer - Tuborgfonden

28 June 2011

Med henvisning til Deres ansøgning af 31-05-11 glæder det os at kunne meddele Dem, at Tuborgfonden har bevilget et beløb på

15.000 kr.

som støtte til anskaffelse af recurve testbuer til brug for nye medlemmer, som på denne måde kan prøve sporten

Holstebro Bueskytteforening har i maj 2011 søgt Tuborgfonden om midler til indkøb af recurve testbuer.

Vi har i de seneste par år oplevet en støt stigende interesse for bueskydning, også i blandt børn og unge. Det betyder, at vi nu har en god flok børn og unge, som dyrker bueskydning seriøst. De køber selv deres udstyr, men for at kunne rådgive dem i køb af det rette udstyr har klubben brug for at eje et bredt sortiment af buer og pile, sa de kan afprøve og teste udstyret inden de køber nyt. Et sadant demonstrationssæt kan vi ligeledes bruge til nye medlemmer inden de selv investerer, samt nar vi åbner klubbens døre for alle der bare ønsker at snuse til sporten.