Ungdoms EM - Patras, Grækenland

7 October 2018
Fra Holstebro Bueskytteforening var Kirstine og Lea udtaget til ungdomslandsholdet for Danmark.

Lea og Kirstine i skjul under endnu et international stævne i regnvejr.

Det gode sommervejr som vi var beriget med i Danmark i år, havde vist nok ikke spredt sig over hele Europa. For anden gang i træk i år, måtte Kirstine og Lea nøje med lave temperature og uvejr på deres udlandsrejse til syd Europa.

Kvalifikationen forløb ok for Kirstine som kvalificerede sig som nr 25. For Lea kørte skydningen slet ikke og hun kvalificerede sig som nr 41.

I hendes 24 dels finale mødte Kirstine Tjekiske Klara som havde kvalificeret sig som nr 40. Kirstine tabte matchen 6 - 0. Lea mødte Polske Kamila som havde kvalificeret sig som nr 24. Efter at have tabt de 2 første sæt, tog Lea de næste 2 sæt. I femte og afgørende sæt blev Lea slået 25 - 24 og tabte dermed matchen 6 - 4. Begge Holstebro piger endte dermed på en delt 33 plads.

Det Danske junior dame holdt bestående af Kirstine, Lea og Nanna(Silkeborg)havde kvalificeret sig som nr 8 og mødte i ottende dels finale, det som nr 9 kvalificerede Estiske hold. De tabte desværre matchen 6 - 0 og sluttede dermed på en delt 9. plads.

Junior mix hold bestående af Kirstine og Mikkel(TIK) mødte Grækenland i deres 12. dels finale, som de vandt 6 - 0. I ottende dels finale var det så det som nr 4 placerede Rusiske mix hold de skulle skyde mod. Det blev en 6 - 0 sejr til Rusland. Mix holdet endte dermed på en delt 9. plads.