DM senior - udendørs 2018 - Nykøbing Falster

7 October 2018
Fra Holstebro Bueskytteforening deltog Kirstine og Lea i dame recurve og Kirstine Godskesen i dame compound klassen.

Det blev til en flot 4. plads i hendes første DM i skiveskydning for klubbens 3D compound skytte Kirstine Godskesen. Hendes bronze match var ellers et tæt opgør mod Maria Olensen fra Gladsaxe. Matchen endte 135 - 135 og vinderen skulle dermed findes ved shoot-off. Kirstine skød en nier mod Maria's tier.

Kirstine D. Andersen kvalificerede sig som nr 6 og Lea som nr 8. Efter at have vundet deres ottende dels finaler blev det alvor for pigerne. Kirstine skulle skyde mod senior landsholdsskytte Randi Degn som havde kvalificeret sig som nr 3 og Lea skulle skyde mod Danmarks bedste dame skytte Maja Jager som havde kvalificeret sig som nr 1.

Det blev nogle spænde kvart finale matches. Efter at have ført 5 - 1 mod Maja, gik der 'kagearm' i Lea, hvorefter Maja vandt de sidste 2 sæt. 5 - 5 og dermed endnu en shoot-off som skulle afgøre matchen. Maja skød en nier mod Lea otter og vandt dermed matchen. I matchen mellem Kirstine og Randi bølgede det frem og tilbage. Også denne match endte 5 -5 og skulle afgøres ved dagens 3. shoot-off for en Holstebro skytte. Kirstine skød en otter som Randi matchede med en nier.

Lea endte dermed på en 5. plads og Kirstine på en 6. plads.