Fyn Open 3D - guld, guld og sølv!

7 October 2018
Holstebro skytterne Bruno Christiansen, Jens Godskesen og Kirstine Godskesen deltog i Fynsk open i 3D.

På Fyn stod den på 3D skydning, som er en disciplin, hvor skytterne bevæger sig rund på en fastlagt rute i terrænet, og skyder efter meget vellignende modeller af forskellige dyr. Dyrene er placeret i varierende afstand og forskellige højder i forhold til skytterne.  Det stiller store tekniske krav til skytterne.  I Holstebro Bueskytteforening er der efterhånden en god flok af skytter som synes at 3D er sjovt, og de kan absolut også gøre sig gældende i konkurrencerne. Det viste de i weekenden hvor alle tre deltagere havde en medalje med hjem. Bruno Christiansen fik en guldmedalje i instinktivklassen hvor han skyder med langbue. Jens Godskesen vandt sølv i Herre Compound og Kirstine Godskesen tog en guldmedalje i Dame Compound.

For Kirstine var stævnet en rigtig god generalprøve, da hun d. 14. september drager med det Danske Landshold til Göteborg til EM i 3D.