Indendørs senior DM - 1 x Guld, 1 x Bronze

28 April 2019
Lørdag d. 23. marts blev de indendørs Danmarksmesterskaber for senior afholdt i Hillerød. Fra Holstebro bueskytteforening deltog 3 recurve og 2 compound skytter.

Kirstine Danstrup Andersen – Dansk Mester

Til Senior DM i marts måned, kunne Kirstine Danstrup Andersen efter en lang dag, kalde sig Dansk Mester. Kirstine skød super godt og kom ud af kvalifikationen som nummer et. Den placering holdt hun fast ved, da hun vandt alle sine fire finalematcher i overbevisende stil. De første tre matcher vandt hun 6-0 og først i guldfinalen tabte Kirstine et enkelt point til den lagt mere rutinerede Anne Marie Laursen fra Aalborg Bueskyttelaug, her vandt hun således 7-1.

Undervejs i finalematcherne mødte Kirstine Klubkammeraten Lea Mogree Nissen i semifinalerne. De to har mødt hinanden utallige gange før, og denne gang var det Kirstine, der var stærkest. Lea endte dermed dagen på en 4. plads.

Kirstine har deltaget i Senior DM flere gange, og har tidligere vundet sølv, men i år er et særligt år, fordi det er hendes første år som seniorskytte. Det er også et vigtigt år. Kirstine er med i landsholdets bruttotrup sammen med klubkammeraten Lea Mogree Nissen. Det er i år, at Danmark skal kvalificere sig til OL i 2020. En kvalifikation som forhåbentlig kommer i hus ved efterårets verdensmesterskab.  De to Holstebro piger er dog i meget skarp konkurrence om pladserne på det endelige landshold. Niveauet i dame recurveklassen er nemlig meget højt, og de andre skytter har tidligere været med til både OL, VM og World Cup adskille gange og tæller blandt andet den tidligere verdensmester Maja Jäger.

Med til DM i recurveklassen var også Rasmus Brynning han blev nummer fem.

Bronze til Kirstine Godskesen

I Compound klassen fik Holstebro Bueskytteforening også en medalje med hjem da Kirstine Godskesen, der ellers normalt slår sine folder på 3D banen var med til sit første indendørs DM på skive. Kirstine kunne rejse hjem med en flot bronzemedalje, i en klasse hvor Danmark er med i den absolutte verdenselite.

Med til DM i compoundklassen var også Mikkel Holgersen fra Holstebro, som dog ikke kvalificerede sig til finalematcherne.