FITA stævne lørdag d. 5. november

29 October 2011
18/12/8M FITA V.R. STÆVNE
IDRÆTSCENTER VEST

Fra kl. 10 er der mulighed for at se bueskydning på Idrætscenter Vest. I år er der tilmeld godt og vel 60 skyttere til Holstebro Bueskydningsforenings indendørs stævne.

Efter sidste runde og inden prisoverrækkelsen, får Holstebro Bueskytteforening overrakt nogle komplette sæt recurve buer af Tuborgfonden. Læs mere her.FITA stævne Idrætscenter Vest - 2010

På en indendørs FITA runde skyder man 60 pile på en 40 cm skive, med point inddelingen 1 til 10. Man skyder 3 pile ad gangen. Man kan også vælge en "triple" skive, hvor man har de inderste ringe gengivet 3 gange. Her skydes 1 pil i hver af de såkaldte spots. For compound skytter er der en speciel regel for point tællingen indendørs. For at opnå 10 point skal man ramme den allerinderste ring, der forholdsmæssig er meget mindre end de andre pointringe. Det øvrige gule tæller 9 point.

Voksne og unge over 15 år skyder på 18 m, unge under 15 år skyder på 12 m, og børn under 11 år på 8 m.