TIK Majpokalen 2012

25 July 2012
Lørdag d. 2. juni afholdt TIK Majpokal stævnet. Fra Holstebro Bueskytteforening deltog Kirstine i Kadet klassen.

Det var under ekstreme vejrforhold årets Majpokal blev afholdt. Det stormede og haglede under første halvdel af stævnet og til tider blev pilerne simpelthen slåget ned til jorden. Ansigterne gik i opløsning men stævnet blev gennemført.

Stævneformat var efter DBSF 70 m runde med finaler. Dvs. at der indledende blev skudt 2 runder af 36 pile som afgjørde seedingen for finalerundene. Det er samme format som årets ude DM vil blive afholdt i. For Kadet skytterne var afstanden 40 m. Kirstine opnåede 545 point og en seeding som nr. 5. I kvartfinalen drillede en defekt pil som resulterede i en misser. Det betydede desværre også at hun blev elimineret med 5 point.

Stævnet var et iagttagelsesstævne hvilket betydede at alle OL og Landsholds skytter var med. Det var en god og spændende oplevelse at være med til.