Guld weekend for ungdomsskytterne

17 March 2013

Ved DM for Ungdom i Høje Taastrup leverede 6 af Holstebro Bueskytteforenings ungdomskytter nogle flotte resultater. Det blev til individuelle guld, sølv og bronze medaljer for skytterne på talentholdet samt en guld medalje i holdskydning.

Recurve Herre Kadet:
Danmarksmester - Christian Brynning
Recurve Dame Kadet:
Sølv - Lea Mogree Nissen
Recurve Herre Mini:
Bronze - Rasmus Brynning

12 m. Recurve Hold:
Danmarksmestre Christian, Kirstine og Lea

Kvalifikationen

Lørdagens kvalifikationsrunde viste at hård træning bliver belønnet. Kirstines målrette arbejde med bueskydning på Holstebro Elitesport, resulterede i en suveræn første plads i Recurve Dame Kadet klassen med 577 point. I samme klasse skød Lea sig til en fjerde plads med 559 point.

I Recurve Herre Kadet-klassen høste Christian 547 point og en anden plads.

I Recurve Herre Mini-klassen blev det til 515 point og en anden plads til Rasmus.

I Recurve Dame Mini-klassen blev det til 380 point og en fjerde plads til Signe.

I Compound Herre Mini-klassen blev det til 504 point og en syvende plads til Noah.

Finaleskydningen

Recurve Herre Kadet
Christian strøg uden de store problemer gennem finalerunderne og viste en forrygende form i finalen som han vandt med 6 - 0.

Recurve Dame Kadet
Både Lea og Kirstine vandt deres ottendedels og kvartfinale. Udfaldet fra kvalifikationsrunden betød desværre at de mødte hinanden i halv-finale runden. De gav hinanden kamp til stregen og ved stillingen 5 - 5 måtte de ud i en shoot off. Leas 10er mod Kirstine 9er betød at Lea skulle skyde finale mod Camilla fra Midtfyn og Kirstine skulle ud i bronze kamp mod Sif fra Midtfyn.

Lea og Camilla lagde ud med at skyde 29 hver: 1 - 1. Herefter tog de hver en runde til 3 - 3, hvorefter Camilla snuppede de næste to omgange og blev Danmarksmester med 7 - 3 og Lea fik sølv.

I bronzekampen måtte Kirstine overgive sig til Sif som vandt med 6 - 0.

Recurve Herre Mini
Rasmus sad over i ottendedels finale runden, vandt sin kvartfinale med 6 - 0 og måtte så ud i en halv finalekamp mod den senere Danmarksmester Svante fra Vordingborg (6 - 4). En begivenhedsrig skydning for Rasmus, hvor han tabte det hele på gulvet pga. en løs plunger. I bronzekampen kom han flot tilbage og vandt 6 - 0.

Recurve Dame Mini
Signe sad over i ottendels finalerunden, vandt sin kvartfinale med 6 - 2 og måtte se sig slået af den senere Denmarksmester Josefine fra Esbjerg. I bronzekampen var hun så oppe mod nummer 2 fra kvalifikationsrunden, Freja fra Sorø, som vandt med 6 - 0.

Compound Herre Mikro
Noah vandt sin ottendels finale 6 - 2 og måtte se sig slået ud i kvartfinale med 6 - 2 af bronzemedaljevinderen Christoffer fra Lyngby.

12 m. Recurve Hold
Holstebro Bueskytteforenings 12 m. recurve hold bestående af Christian, Kirstine og Lea sad over i ottendels finalerunden. I kvartfinalen blev Arcus slået med 226 - 169. I halv finale skydning var det så Ålborg 2 der måtte føle Holstebros kærlighed (223 - 212) og heller ikke de seje piger fra Midtfyn kunne stille særligt meget op i guldfinalen, hvor det blev til et overbevisende Danmarksmesterskab med 228 - 212 til Holstebroholdet.