Nyheds Blog

Lad os præsentere hvad der rører sig i Holstebro Bueskytteforening - nu og tilbage i tiden

I år blev de Nordiske Ungdoms Mesterskaber(NUM) afhold som 'korrespondance' skydning pga COVID-19 situationen. Hver af de nordiske lande afhold et nayional stævne, hvorefter resultaterne blev send til Sverige. Det betød også, at der kun blev skudt kvalifikationsskydning - dvs. 72 pile.

Læs hele artikelen

Søndag d. 13. juni 2021 blev der, efter halvanden års Coronapause, igen at afvikle et stort buestævne på Idrætscenter Vest i Holstebro. 61 skytter, heraf 12 fra Holstebro, satte hinanden stævne. Det blev til 4 medaljer, guld til Rasmus på 70 meter recurve, sølv til Mikkel på 50 meter compound, sølv til Matt på 40 meter recurve og guld til Aron i 15 m barbue.

Læs hele artikelen

Så er vi klar til sommersæson 2021. Og vi kan køre næsten helt normalt igen – Det er bare så dejligt. Vi synes dog det har været rigtigt hyggeligt at alle har trænet på samme tid om tirsdagen, så derfor har vi besluttet at fortsætte med alle hold på banen på en gang om tirsdagen frem til sommerferien.

Læs hele artikelen

Vi har d. 18. november 2020 modtaget den triste besked om at Jens Hansen afgik ved døden søndag d. 15. oktober 2020, kort efter sin 70 års fødselsdag. Jens har været medlem af Holstebro Bueskytteforening i 27 år og i alle år har han både været aktiv skytte og en uundværlig frivillig i klubbens arbejde. Derfor var han også de sidste år æresmedlem af klubben.